onsdag 5. oktober 2011

Nytt scrapperom Endelig!!!


Da kommer det endelig bilder fra det nye scrapperommet mitt.

For de som ikke kjenner historien, så kan jeg fortelle at jeg hadde et flott scrapperom tidligere. Men siden vi har 3 soverom i huset, og to barn, så måtte jeg til slutt gi fra meg rommet for at ungene skulle få hver sitt rom.
Så i fjor på denne tiden pakket jeg sammen sakene og flyttet dem inn på soverommet vårt, som er ganske stort. Men det ble likevel trangt, og ikke opptimalt. Med det resultat at jeg har scrappet mye mindre enn normalt det siste året. Men jeg hadde ikke gitt opp håpet på nytt scrapperom. Planen var egentlig å bygge ut, men vi endte opp med å kjøpe ny bil istede. På en betingelse: kjøpet skulle ikke gå på bekostning av et scrapperom til meg. Så da måtte vi tenke kreativt..
Vi hadde en kald-bod som bruktes til oppbevaring av ved. Den var ikke stor, men hadde potensiale.
Det som jeg tenkte skulle være en smal sak: altså bare isolere og fiks ferdig, ble litt mere enn det.
Dette kan du se bilder av her, her og her .

Men nå er det altså helt ferdig, og jeg går rundt og smiler fra øre til øre.

Første bilde er av arbeidspulten min. Den er 150cm lang og 55 cm dyp.Helt øverst i bildet kan du skimte vinduet som er i rommet. Siden rommet er en halv etasje ned (jeg har døra i svingen i kjellertrappa), så har vinduet en litt merkelig plassering. Nemlig 180cm opp på veggen. Men det er helt greit. Jeg får lys inn på rommet, men mister ikke verdifull veggplass over pulten.





Masse hyller.
Siden rommet er kun litt over 4 kvm, så er det greit at
det er høyt under taket.
De nederste hyllene rommer det jeg bruker hele tiden,
og lengre opp finner vi ting som ikke akkurat
er i bruk daglig (eller månetlig.....)
Helt øverst står klovnene mine, som jeg strikket
for et par år siden.

Under nederste hylle har jeg hengt opp en stang med
s-kroker på. Her oppbevarer jeg det meste av alfabeter,
rub-ons, klistremerker og annet stort stæsj.

Videre opp i hyllene er det permer med stempel,
bokser med bånd, maling, knapper,ProMarkers,
Brads, Eylets, Charms, Julestæsj osv.

Alt bunnhørlig merket i skikkelig Lise-ånd ;o)



Forran meg, når jeg sitter ved pulten, har jeg smale hyller til oppbevaring av stempelputer, lim og teip.
Ymse flasker med mist og lignende. Den nederste hylla er "en del av veggen" for at vi skulle få isolasjon på nederste halvdel, som er en mur. Hyllene over er bildelister fra IKEA.
Disse har jeg montert oppned for å slippe den dumme kanten, og kan dermed utnytte hele dybden på hyllen.
Over hyllene har jeg montert stenger fra serien Bygel fra IKEA.
Disse er perfekt til oppbevaring av Puncher (og se: jeg har enda plass til noen til ;o) )


Rett bak meg når jeg sitter har jeg en høøøøøøy reol. Som tidligere nevnt er det høyt under taket.
Nesten 3 og 1/2 meter her. I brukshøyde har jeg Cuttlebugen og diesene i ei hylle.
Bind-it-all'en i ei anna. Restepapir, flere stempler.....
Albumene står også i høyde som er mulig å nå.
Lengre opp finner vi esker med forskjellige ting. Lim-lager, blomster-lager, bokser og glass som jeg skal bruke til forskjellig......
Helt opp under taket er det en hylle med ting som jeg ikke bruker så ofte.
Bysten til venstre skal få en ordentlig fot etterhvert (akkurat nå har den stativet til kameraet som fot)
Denne berget jeg fra den sikre død i søpla på City Nord. Har planer om å bruke den når jeg syr (som jeg gjør av og til) 


Ved siden av arbeidspulten min står PC-pulten. Skriveren står under pulten. (helt til høyre i det venstre bildet, ser du varmovnen jeg fikk i bursdagsgave hos min kjære, for at jeg ikke skulle fryse på nyrommet mitt)
På det høyre bildet ser du hva som befinner seg lengre opp på veggen.
Fikk 4 skap hos en god kollega. Disse oppbevarer jeg tøy i.
Oppå skap-rekka står noen hyllemeter med hobbybøker, og litt mere tøy.

På veggen under skapene henger det en settehylle. Det er egentlig en gammel skuff. Vi fant den på et loppemarked i Danmark for to år siden, da vi var på ferie sammen med broren og søsteren min med familie.
Jeg hadde lyst på den, men siden vi tok fly, så var det litt vanskelig. Men svigerinnen min kjørte bil, så hun kjøpte den for den nette sum av 100,- og gav meg den i bursdagsgave.
Senere så jeg akkurat samme hylla i et interiørblad, hvor den kunne kjøpes hos Bloomingville for 850,-.
Synes det var litt gøy :o)  
I settehylla oppbevarer jeg trådsneller.
Helt til høyre ser dere gardintrappa som jeg bruker for å nå alt dette som er så høyt opp på veggen.


Papir-oppbevaringen er den samme som jeg har hatt i flere år.
En vogn på hjul, med arkivmapper i.
Papir og kartong er sortert etter farge.


Det eneste som fortsatt er et sørgelig kapittel, er blomsteroppbevaringa mi.
De ligger i zip-lock-poser og er festet sammen i ringer etter type blomster.
Men så ligger de i denne boksen....... Jeg har pleid å ha de hengende i skråtaket som jeg alltid har hatt
over pulten. Men nå har jeg jo ikke det lengre, og klarer ikke helt å finne ut hvordan jeg skal gjøre det.
Så foreløpig ligger de her. Men det blir vel ei råd etterhvert.


Håper du har likt omvisningen på det nye rommet mitt.
Jeg er strålende fornøyd og er bare et stort smil hver gang jeg setter meg ned her.

Vil også si tusen takk til min kjære og svigerfar, som har gjort dette mulig.
Heldige meg :o)

Ha en fin kveld.
Nå skal jeg scrappe :o)

Klem,
Lise

9 kommentarer:

Janicke Lekang sa...

Hei Lise! Gratulerer med nytt flott scrapperom. Har eget hobbyrom æ og, men det e nok litt meir prega av kreativt kaos enn ditt - og alt for mange garn-nøsta! Koselig å les bloggen din!

klem fra ho Janicke fra Straumøya ;-)

Linn sa...

WOW her er det tydelig at Liseløsningene er geniale. Snakk om å utnytte kvm da! Dette var sykt bra altså!! Skulle hatt deg her for gjennomgang og tips til lure løsninger hihi! Gratulerer igjen,dette er virkelig super!! Unner deg det av hele mitt hjerte, klem :)

Veronica sa...

Kjempeflott rom du har fått deg!!!! Her får du nok mange timer med kreativitet:)

Stine Ursin sa...

Lekkert rom Lise!!! Gratulerer! Regner med det blir storproduksjon framover :)
Ser en del lure løsninger eg fikk lyst til å kopiere. Digger papirtralla di. Kan det stemme at du kar lagt ut en gang et sted korleis du laga den? Skulle gjerne sett det på nytt (sånn sett bort fra at eg ikkje er så handy...)
Eg har egentlig et supert rom, men er dessverre altfor uorganisert. Det største problemet mitt er vel kanskje at eg roter så masse, ikkje at eg ikkje har plass eller oppbevaringsutstyr... Skal titte innom her igjen for ordensinspirasjon!

Hildegunn sa...

Fantastisk flott rom, gratulerer så mye!

Lene sa...

Så fint du har fått det, Lise! Det er helt utrolig hvor godt du har klart å utnytte de få kvadratene. Jeg er imponert (og veldig misunnelig ;) ).

Elisabeth sa...

Kjempefint scrapperom.

Jeg lånte noen bilder til
et scrapp-rom inspirasjon innlegg jeg laget.

Jeg linket til deg under bildene.

Håper det går greit.

Hvis ikke så gi beskjed, så tar jeg dem vekk igjen.

Kreativelena sa...

Utrolig flott rom du har.. Kjenner at jeg daglig drømmer om og vinne den millionen som må til for at jeg skal få kjøpt meg hus.*flirer* Da blir det scrapperom på den her også... :-)

Pauline sa...

WOW!!! Ja, heldige deg, og så kjekt det må være å sette seg ned og scrappe her!
KOS DEG!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...