onsdag 30. mai 2012

Feriejournal


Som kanskje mange vet, så pleier jeg å lage Feriejournal hvert år.
Dette startet jeg med da eldstejenta var baby.
For jeg tenkte at når jeg skal scrappe alle disse bildene senere, så er det greit å ha litt informasjon om bildene, hva vi hadde gjort, når vi gjorde det o.l.
Og siden har det blitt tradisjon. Hvert år lager jeg en bok, som jeg bruker til dagbok i ferien.
Ganske morsomt å gå tilbake senere år og lese også.
Som for eksempel den første ferien hvor minstemann var med, og han knapt sov.....
I år har vi ikke lagt noen faste planer for ferien, og da tenkte jeg at disse arkene fra Glitz passet bra.
Kanskje det er det som blir ferien i år: sykkelturer i nærmiljøet ;)
Uansett er det ark med nydelige farger.
"sommerferie" og "2012" er klistremerker fra October Afternoon.
Boken er bundet sammen med Bind-it-all-maskina mi :)


Arket på forsiden heter Happy Travel/Bicycle, og arket på baksiden heter Happy Travel/Stripe.
Jeg har brukt rød wire til å binde den sammen. Det gav det hele en frisk tone.

Inni boka er det ulinjerte ark. Jeg bruker ark som er litt tykkere enn vanlig kopipapir.

Bakerst i boka er det også festet et par konvolutter.
Greit for å samle billetter og annet man tar vare på  når man er på ferie.

Det å skrive feriejournal er ganske morsomt. Å skrive dagbok hver dag hele året, ville vært en for stor oppgave i en travel hverdag. Men de ukene ferien varer er det bare koselig.



Lyst til å prøve? En hvilken som helst bok duger.
Men det er litt ekstra gøy å lage den selv.
Klem,
Lise

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...